Bu kitapta, Scratch’in son sürümü olan 3.0 sürümü yenilikleri ile birlikte anlatılmıştır. Arayüz ve menülerinde tanıtımı ile başlanıp kullanılabilecek bütün komutlar detaylıca anlatılmıştır. 6 adet eğitici çalışma, 6 eklenti içerisinde 18 proje ve birbirinden öğretici ve keyifli 20 oyun ile programlama dünyasına keyifli bir giriş hedeflenmiştir. Her oyun için işlem adımları, kullanılacak kuklalar, gereken kod blokları detaylı açıklamalar ile yazılmıştır.
Kitaptaki konu ve oyun sıralaması, programcılık mantığının gelişimine katkı sağlayacak şekilde ve kolaydan zora doğru tasarlanmıştır. Bütün oyunlar ve projeler denenip çalıştırılmıştır. Yıllardır verdiğim eğitimlerde öğrencilerin zorlandığı alanlarda daha detaylı açıklamalar yapılarak konuların daha iyi kavranması amaçlanmıştır.
• Scratch Programının Arayüzü • Menüler • Komutlar ve Açıklamaları • Yardımcı Araçlar • Blok Kullanım Gösterimi • Eklentiler • İsmimi Hareketlendir • Biraz da Müzik… • Karşılıklı Konuşma • Trafik Lambası • Yıldız Toplayalım • Orkestra Yapalım • Üçgen-Dörtgen-Beşgen Yapalım • İç İçe Çemberler • Metinden Sese Çevirelim. • Çeviri Yapalım • Video Algılayalım • Micro:Bit Kullanımı • Türkiye Haritası • Katı – Sıvı – Gaz • Gürültümetre • Hareketli Dart • Uzay Savaşları • Pacman • Masa Saati • Basamak Değerleri Hesaplama
Yazar Hakkında
1982 Mersin doğumlu olup aslen Hatay Samandağlı’dır. Lise öğrenimini Mersin Gazi Süper Lisesi Matematik – Fen bölümünde birincilikle, Lisans eğitimini Mersin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde yine birincilikle tamamladıktan sonra Çukurova Üniversitesi İşletme Yüksek Lisansını tamamlamıştır.
Hâlâ Mersin Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’nda doktora tez çalışmalarına devam etmektedir. 2004-2010 yılları arasında özel sağlık sektöründe hastane yöneticiliği görevlerinde bulunmuş olup 2010 yılından itibaren Mersin Üniversitesi bünyesinde yer alan Bilgi İşlem departmanlarında aktif olarak yazılım geliştirmektedir. Çocuklara yönelik programlama, elektronik, web tasarım, Android programlama, Python programlama dili ve Etik Hacker’lik alanında çalışmaları mevcuttur.
İnternet bağımlılığı ve yanlış bilinenler, yaşlılara teknoloji eğitimi, sanal kaytarma alanlarında eğitim ve konferanslar vermektedir.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 8. Sınıf - Öğrencilerin teknoloji ve yazılım konularındaki bilgilerini en üst düzeye çıkarmalarını sağlayacak mükemmel bir kaynak! Bu kapsamlı kitap, 8. sınıf öğrencileri için bilişim teknolojileri ve yazılım alanında ileri düzey bilgiler sunar ve öğretici etkinliklerle destekler
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 8. Sınıf - Öğrencilerin teknoloji ve yazılım konularındaki bilgilerini en üst düzeye çıkarmalarını sağlayacak mükemmel bir kaynak! Bu kapsamlı kitap, 8. sınıf öğrencileri için bilişim teknolojileri ve yazılım alanında ileri düzey bilgiler sunar ve öğretici etkinliklerle destekler